BIZNESY Z MŁODZIEŃCZĄ WERWĄ
Po raz kolejny młodzież z Gdańska dostała szansę na stworzenie biznesowych projektów, wpływając jednocześnie na swoją szkołę i otoczenie. W środę, 17 stycznia odbył się finał IV edycji Lekcji Przedsiębiorczości, projektu edukacyjnego organizowanego przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER i Miasto Gdańsk.
W STARTERZE przed jury zaprezentowało się 8 grup pochodzących z gdańskich gimnazjów i 7. klas szkół podstawowych. W Lekcjach Przedsiębiorczości, trwających od 2014 roku, wzięło udział ponad 2500 uczennic i uczniów. Program STARTERA i Miasta Gdańska oferuje zgamifkowane zajęcia z przedsiębiorczości, podczas których młodzież zdobywa biznesową wiedzę na specjalnej platformie działającej podobnie do znanych gier. Ponadto, na lekcjach pod okiem nauczycieli rozwijały pomysły, które zaprezentowały na wielkim finale w STARTERZE.
Wydarzenie otworzyła Z-ca Prezydenta Miasta Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która podziękowała nauczycielom za zaangażowanie i życzyła młodzieży powodzenia.
Jak podkreśla Aleksandra Dulkiewicz: Dzisiaj jedną z najważniejszych rzeczy, jaką możemy dać dzieciom i młodzieży, jest możliwość rozwoju i zdobywania umiejętności przydatnych w życiu. Takim narzędziem są lekcje przedsiębiorczości, które odbywają się od czterech lat w naszym mieście. Każda kolejna edycja to możliwość dla młodych ludzi do rozwoju i zwiększenia kompetencji, w tym biznesowych.
Zadaniem młodzieży było opracowanie odpowiedzi na potrzeby znalezione w ich najbliższym otoczeniu, stworzenie modelu biznesowego dla swojego pomysłu i zaprezentowanie go przed jury składającego się z reprezentantów m.in. Miasta Gdańska, STARTERA czy Trefl Gdańsk.
Zwycięzcami zostali reprezentanci Szkoły Podstawowej nr 72 w Gdańsku, którzy opracowali projekt „Granko”. To cykliczne wydarzenie dla fanów gier planszowych i karcianych odbywające się raz w miesiącu w bibliotece szkolnej pomiędzy lekcjami.
– Na przerwach uczniowie głównie korzystają z telefonów i już nikt nie nawiązuje kontaktu ze sobą. Dlatego zdecydowaliśmy się postawić na integrację. Nad pomysłem strefy gier pracowaliśmy 4 miesiące. Największym wyzwaniem dla nas było zgranie się. Bardzo podobało nam się, że w ramach pracy nad projektem pisaliśmy maile do sponsorów, więc robiliśmy realne, praktyczne rzeczy i nawiązywaliśmy kontakty z wielkimi firmami – mówi Sylwia Szatanek, uczennica Szkoły Podstawowej nr 72.
Drugie miejsce zajął projekt „Cookie wars” – kolekcjonerska gra karciana autorstwa reprezentantów szkoły Thinking Zone. A trzecie „Piórnikomania”, czyli własnoręcznie robione piórniki przez uczniów Gimnazjum nr 25.
Lekcje Przedsiębiorczości to rozpoczęty w roku szkolnym 2014/2015 program Miasta Gdańsk i Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, którego celem jest zmiana sposobu uczenia przedsiębiorczości w gimnazjach i liceach poprzez wykorzystanie mechanizmów motywacyjnych spotykanych w grach, angażujących uczniów i uczennice w proces kształcenia i rozwijania swoich kompetencji oraz postaw przedsiębiorczych. W projekcie wzięło już udział ponad 2500 uczennic i uczniów.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie: lekcjeprzedsiebiorczosci.pl